
Transport publiczny taki jak autobusy jest jedną z tych rzeczy, które kojarzą nam się z centrum miasta. Wielu z nas jej używa lub używało w przeszłości. Jest znana i dobrze dostrzegalna więc nic dziwnego, że ludzie decydują się na taki wybór jeżeli chodzi o reklamę w postaci dużych naklejek na pojazdach.
Marketing, który używa transport publiczny jako narzędzia to nie jest nic nowego. Z reguły przybiera to formę naklejania ogromnych naklejek zawierających reklamę na sam pojazd komunikacji miejskiej bezpośrednio. Widok takiego autobusu, czy tramwaju nie jest czymś odosobnionym przy normalnym wybraniu się na miasto ponieważ ludzie faktycznie wybierają taką formę marketingu.
Tramwaje są już standardem jeżeli chodzi o miejski krajobraz. Są dobrze widoczne w ruchu miejskim, a do tego kierowcy samochodów muszą zawsze zachować przy nich szczególną ostrożność w przypadku przecinania się torów w regularną jezdnią. Fakt, iż są zauważalne przez prawie, że każdego, a zazwyczaj widzimy je w bardziej zamieszkanych częściach miasta, co powoduje, iż chętnie mogą być wybierane jako sposób na reklamę.
Reklamy umieszczana z tyłu autobusów (tzw. reklamy busback), są dość popularną metodą reklamowania się w sposób, który daje faktyczne możliwości na to, iż ludzie to zauważą. Większość autobusów często przemierza chociaż na jakiś czas ruchliwe tereny miasta, co daje właśnie szansę, że nie mała ilość potencjalnych klientów jadących do pracy nas dostrzeże.